بی اندیش bndsh

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

۵ مطلب در آبان ۱۳۹۲ ثبت شده است

وبلاگ بچه های نرم افزار دانشگاه شمال - ویدیوی آموزش زبان برنامه نویسی C و ++C به زبان فارسی
مشخصات
حجم فایل : در مجموع حدود 2 گیگابایت
پسورد : www.bestlearning.ir (تمام حروف کوچک هستند)
منبع : وب سایت BestLearning.ir
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آبان ۹۲ ، ۲۰:۳۰
وبلاگ بچه های نرم افزار دانشگاه شمال - محرم آمد


13266_h7z6hman.jpg


محرم آمده است این خبر را بوی قرمه ها و قیمه های این ماه نمی گویند. تقویم ها نمی گویند، عَلَم ها و کتل ها و چلچراغ ها نمی گویند، صدا و سیما و مراسم سیاه پوشان نمی گویند این را بچه هایی که دور خانه ها می گردند و برای علَم پول جمع کنند نمی گویند این را اشک گوشه ی چشم مادربزرگ های قدیم هم نمی گوید.

 محرم آمده است، یا ما رفته ایم به استقبالش فرقی نمی کند این را هل من ناصر ینصرنی می گوید که قرن هاست هنوز توی کربلا جا مانده است این را کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا می گوید که توی گوش هایمان جاخوش کرده است.

خبر مهمی است و چه سالهای خاصی هستند سال های قمری که با محرم شروع می شوند و چه سنگینند سال های قمری که با یاد حسین علیه السلام آغاز می شوند.

1374 سال است حسین علیه السلام را در مسلخ عشق به قربانی برده اند و مگر یک انسان چقدر باید عزیز باشد تا این همه سال برایش نوحه سر دهند و کنگره بگیرند و شعر بخوانند و کتاب بنویسند و از همه مهمتر برایش بمیرند؟

مگر برای مرگ هر کدام از ما، چند نفر و چند سال مویه می کنند؟ یک سال، دو سال و شاید ده بیست سال بیایند بر سر مزارمان و برایمان بگریند اما حسین علیه السلام چه کرده است که تاریخ هر چه پیش می رود حرارت عزایش بیشتر بر دلها می نشیند.

هر چه تحلیل کنیم به جایی نمیرسد که بگوییم بس است اما می دانم که او فقط و فقط خدا را نگاه کرد درست جایی را که ما نگاه نمی کنیم و خدا چشم های تاریخ را به حسین دوخت و این کمترین اجر او برای اخلاص در راه حق بود. خدا می خواست خود را در حسین متجلی ببیند.

او فردا پایش را توی کربلا می گذارد اما آیا ما هنوز وارد کربلای او شده ایم؟ آیا محرم در دل های ما جایی را برای عرضه پیدا کرده است؟ آیا غمی که در روضه های اوست ما را به کاری حسینی وا می دارد؟

آیا در روز اول سال قمری می توانیم حول احوالنا داشته باشیم و از حسین یک عمل را یاد بگیریم که فقط و فقط برای حق بایستیم ان تقوموا لله مثنی و فرادی.

لینک منبع



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آبان ۹۲ ، ۲۰:۳۰
وبلاگ بچه های نرم افزار دانشگاه شمال - چه گونه برای یک هفته خود برنامه ریزی کنیم؟

شنبه: نوشتن اهداف کلی

set-a-goal-in-7-days-salemzi

اهداف کلی خود را بنویسید. اهداف خود را در سه زمینه سلامتی، خانواده و امور مالی بگنجانید. می‌توانید با پاسخ‌گویی به سوالات زیر شروع کنید:
امسال می‌خواهید چه مقدار درآمد داشته باشید؟ سال بعد چه مقدار؟ پنچ سال بعد چطور؟
چه شیوه زندگی را برای خود و خانواده‌تان در نظر گرفته‌اید؟
سلامتی کامل را در چه چیزی می‌بینید؟

یکشنبه: تعیین هدف

set-a-goal-in-7-days-salemzi

سریع فکر کنید و پاسخ دهید. در حال حاضر سه هدف مهم زندگی خود را نام ببرید؟ ۳۰ ثانیه زمان برای پاسخ‌گویی به این سوال در نظر بگیرید. پاسخ به این سوال، تصویر واضح‌تری از آنچه شما در زندگی می‌خواهید را نشان می‌دهد.

دوشنبه: ذکر جزئیات

set-a-goal-in-7-days-salemzi

اهداف خود را این‌بار دقیق، واضح و با ذکر جزئیات بنویسید. نکته مهم امروز این است که سعی کنید اهداف خود را مثبت بنویسید. مثلا بجای نوشتن «نمی‌خواهم دیگر جلسات ورزشم را از دست بدهم» بهتر است بنویسید «سه روز در هفته ورزش خواهم کرد»

سه‌شنبه: تعیین ضرب‌العجل

set-a-goal-in-7-days-salemzi

برای اهداف خود زمان تعیین کنید و سعی کنید قبل از تمام شدن مهلتی که به خود داده‌اید، به هدف خود برسید. تعیین کردن ضرب‌العجل از به تعویق افتادن کارها جلوگیری می‌کند.

چهارشنبه: عیب‌یابی

set-a-goal-in-7-days-salemzi

موانعی که در گذشته باعث دور شدن شما از اهدافتان شده است را شناسایی کنید. سپس راهکارهایی را برای غلبه بر تک تک موانع موجود، پیدا کنید. آیا نیاز به فراگیری مهارت‌های بیشتری برای از میان برداشتن موانع دارید؟

پنج‌شنبه: گام به گام

set-a-goal-in-7-days-salemzi

اهداف ریز به ریز شده خود را طبقه‌بندی کنید و هر روز را به یکی از اهداف خود اختصاص دهید. مثلا دستگاه جدید را در باشگاه امتحان کنید و یا شب ده دقیقه زودتر به رختخواب بروید. این اهداف ممکن است بسیار ساده و پیش‌پا افتاده به نظر آیند اما در آینده بسیار مفید خواهند بود.

جمعه: جملات تاکیدی

set-a-goal-in-7-days-salemzi

اهداف روزمره خود را با خود تکرار کنید. سعی کنید جملات مثبت را تکرار کنید. بطور مثال صبح که از خواب برمی‌خیزید، پنج بار جمله من سالم و خوش اندام هستم را با خود تکرار کنید. اینکار به نگه‌داشتن هدف در ذهن شما کمک زیادی می‌کند.

منبع:سالم زی

برگرفته از:.

   Body & Soul




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ آبان ۹۲ ، ۲۰:۳۰
وبلاگ بچه های نرم افزار دانشگاه شمال - معجزه ای به نام اراده:داستانی بشنوید از زندگی نابغه ی مکانیک ژاپن، “سویی چیرو هوندا” که امپراثوری اقتصادی ” هوندا” را تاسیس کرد.زمانی که ” هوندا” دانش آموز بود، از نظر فیزیکی بسیار ضعیف بود. یک روز او به فکر آموختن شنا افتاد. به همین منظور به سراغ یکی از همکلاسی های خود رفت، تا از او شنا کردن را بیاموزد. همکلاسی او گفت” این که کاری ندارد، فقط یک ماهی “مداکا” ( ماهی کوچک ، سیاه و بد مزه ای است که بیشتر شبیه بچه قورباغه است) را بگیر و قورت بده، آن وقت خود به خود شنا یاد میگیری! هوندا با ساده لوحی به کنار رودخانه رفت و کورکورانه به راهنمایی های عجیب و غریب همکلاسی اش عمل کرد. او یک مداکا گرفت و قورت داد و آب فراوانی نوشید تا مرگ ماهی کوچولو را آسان کند. سپس به خیال اینکه دیگر غرق نخواهد شد ، در آب پرید. چند بار دست و پا زد و مقداری آب بلعید و سر انجام پذیرفت که معجزه ای در کار نیست. با خود فکر کرد که احتمالا آن پسرک همه چیز را به او نگفته و یا شاید هم بدن ضعیف و لاغر او ، اجازه نمی داد تا همانند دیگر همسالان خود شنا کند. هوندا آزرده خاطر بود، اما تسلیم نشد. او نزد پسرک بازگشت تا علت ناکامی اش را جویا شود. پسرک گفت: من فکر میکنم که علت آن ، فیزیک بدن توست، اگر یک بار دیگر به کنار رودخانه بروی و یک ماهی بزرگ تر بگیری و قورت بدهی، موفق می شوی. سخن پسرک چنان محکم و مطمئن بود که هوندا در آن تردیدی نکرد. او به کنار رودخانه بازگشت و بار دیگر خود را آزمود، اما این بار هم تلاش او سودی نکرد. هوندا هرگز تسلیم این فکر نشد که نمی تواند مانند همسالان خود شنا کند… دوباره شروع به دویدن در کنار رودخانه کرد… او هر بار با بلعیدن یک ماهی ، به درون آب می پرید. جریان پر قدرت و سریع آب، او را دستخوش امواج می کرد و تقریبا هر بار شکست می خورد… او با لاخره شنا کردن را یاد گرفت. هوندا بعدا در مورد آن روز می گوید:” چند سال بعد از آن ، دانستم که معجزه فقط در نیروی اراده و پشتکار من نهفته بوده چون تصمیم گرفته بودم که اگر به قیمت بلعیدن تمام آب های رودخانه هم شده، شنا کردن بیاموزم!”



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ آبان ۹۲ ، ۲۰:۳۰
وبلاگ بچه های نرم افزار دانشگاه شمال - دفتر نقاشی خدا
دفتر نقاشی خدا همیشه زیباست؛

اما فصل پاییز را برای دل خودت، آرام تر برگ بزن؛

و تمامی رنگ ها را به خاطر بسپار؛

که عشق لابلای همین رنگهای زیباست

713456



--



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آبان ۹۲ ، ۲۰:۳۰