بی اندیش bndsh

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

حل مشکل اتصال به پایگاه داده در SOLIDWORKS

چهارشنبه, ۵ آبان ۱۳۹۵، ۰۸:۴۹ ق.ظ

اصغر به صورت خصوصی ازم پرسیده که :
"سلام . وقت بخیر . بنده قصد نصب نرم افزار سالیدورک روی سیستمم دارم ولی هنگام نصب پیغام خطای unable to connect to sql server میده و نمیزاره که نصب کنم . ممنون میشم راهنمایی بفرمایید که چیکار کنم ."

قبل از هر چیزی یه توضیحاتی باید درباره ی این نرم افزار به دوستان بدم طبق کفته ی ویکی فارسی 
"سالیدورکس (به انگلیسی: SolidWorks) یک نرم‌افزار مهندسی طراحی به کمک رایانه است که بر روی ویندوز اجرا می‌شود و توسط شرکت فرانسوی داسو سیستمز ساخته شده و همچنان توسعه داده می‌شود. در حال حاضر نرم‌افزار سالید ورکس توسط ۱٫۳ میلیون مهندس در بیش از ۱۳۰٬۰۰۰ شرکت در سراسر جهان در حال استفاده‌است.این نرم‌افزار دارای سه محیط به نام‌های پارت (part) اسمبلی (assembly) و دراوینگ (drawing) می‌باشد. محیط اول برای رسم قطعه بوده، در محیط دوم قطعات یک مکانیسم بر روی هم سوار شده و در محیط آخر از آنها نقشه مهندسی (معمولاً برای نسخه چاپی) تهیه می‌شود.
نرم‌افزار سالیدورکس به صورت مستقیم با اینونتور، مکانیکال دسکتاپ و سالید اج رقابت می‌کند."
و اما حل مشکل که تو قسمت ادامه مطلب قرار می دم..


برای حل مشل دو قدم باید برداری:
قدم اول:چک کردن این که آیا به SQL server فعال هست یا نه 
برای این کار در منوی استارت services رو تایپ کرده و باز کند.

در صفحه ی باز شده به دنبال( SQL Server (TEW_SQLEXPRESS بگردید در قسمتStatus وضعیت آن را مشاهده می کنید می کنید اگر started نبود با کلیک راست و زدن دکمه start آن را به وضعیت فعال ببرید.
نکته: نام پیشفرض پایگاه داده برنامه  TEW_SQLEXPRESS هست ولی اگر نام دیگری به آن داده اید به دنبال آن نام بگردید .

قدم دوم :با تمام این ها اگر دوباره مشکلی داشتید باید تنظیمات برنامه رو چک کنید..
برای دست رسی به تنظیمات برنامه به قسمت (Tools > Application settings) رفته و نام پایگاه داده و پسورد و یوزر نیم خود را چک کرده که درست وارد کرده اید یا نه.
امید وارم که این این راهنمایی به همه ی شما بتونه کمک کنه تا یه طراحی فوق العاده بتونید داشته باشید :)

برای نوشتن این مطلب از این منبع کمک گرفته شد ه است +

نظرات  (۷)

ران نمیشه و ارور 3 میده نه دستی نه با تغیر پورت پاکم نمیشه برنامه رو پاکردم الان اجازه نصب برنامه رو هم دیگه نمیده
پاسخ:
متن ارور یا عکسی از اون رو برام بفرست تا بتونم کمک کنم من اطلاعات زیادی از این برنامه ندارم
Mer30 
فوق العاده بود ... دمتون گرم .
پاسخ:
خواهش می کنم
سلام. من دقیقا این مشکل رو دارم ولی برای start کردن باز هم error میده. 
 windos couldnt start sql server(TEW-SQLEXPRESS)service on local computer. 
error 1067


خیلی ممنون   مشکلم حل شد

سلام من هنگام نصب سالید ورک با این ارور مواجه میشم لطفا کمکم کنید 
Specified  user does not have apermission
The user needsthe SQLpermission

سلام

من اصلا tew sql رو نداشتم که بخوام استارت کنم

سلام

این tools ای که توی قدم دوم گفتین رو از کجا باز کنم ؟

نوشتین تنظیمات برنامه منظورتون کدوم برنامست ؟ خود سالید که هنوز نصب نشده که بازش کنیم. توی اون services هم که باز tools ای وجود نداره. توی نصبش هم من هیچ چیزی به اسم تولز پیدا نکردم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی